מה הופך לוגו לכלי שעובד בשבילכם

אם אתם בעלי עסק או שנתקלתם בכזה, בוודאי שמתם לב שבשילוט הכניסה לחנות, על הקבלה או החשבונית, ואפילו באריזות המוצרים הכי קטנות שמציע לכם העסק- יש תמיד, איך לא, לוגו.
כדי להבין מהו לוגו טוב וכיצד הוא עובד עבורינו, קודם כל נבין מהו בעצם הלוגו.
בעברית, לוגו= סמליל. אלמנט גרפי, איור או עיבוד טקסט שנוצר או עובד במטרה לסמל ולייצג גורם מסוים. בעברית פשוטה? לוגו הוא תו הזיהוי של נותן השירות והוא מציג ומשדר לכל צופה את אופיו, ייחודיותו ושירותיו.
סמל כזה, יתפוס את תשומת ליבו כל מתבונן ממוצע לכמה שניות בודדות בלבד, מה ש’מכריח’ את הלוגו להיות לוגו טוב.

מהו לוגו טוב?
הביטוי הזה כולל בתוכו כמה פרמטרים:
1. כסמל זיהוי, לוגו צריך להיות תואם לתחום העסק במראהו הכללי. לדוגמה עסק בתחום המשכנתאות ישא אופי רציני, לוגו למסיבת יום הולדת יראה ‘עליז’ יותר.
הלוגו תואם לאופי העסק? אפשר להתקדם.

2. לפני כל מיתוג טוב, מבצעים מחקר אסטרטגי- תחקיר מקיף אודות העסק, שבעזרתו נקבל ‘תמונת מצב’ על העסק, אופיו, וגם…נקודת הבידול שלו– ייחודיות בפרט מסוים על פני המתחרים האחרים בשוק. לוגו טוב יציג את נקודת הבידול הזו, בשם המותג או בעיצוב הלוגו הכללי.

3. בלוגו שמשקף את נקודת הבידול של העסק ותואם לאופי העסק, חשוב מאוד לוודא גם את הקריאות. לוגו הוא סמל שברוב המקרים יוצג בגודל קטן מאוד, כמו תמונת פספורט ואפילו פחות. לכן, לוגו טוב יכיל פרטים שיוכלו לזהות גם בגודל קטן.

יש? מצויין!
לכל מנה עיקרית יש גם תוספות. וכשמדובר בלוגו שלכם, יש כמה תבלינים שיהפכו אותו לטוב עוד יותר:
* תחכום ויצירתיות- עיצוב סמל מתוחכם, שימוש בדו משמעות או בצבעים לא שגרתיים בלוגו שלכם, יהפכו אותו לכזה שיתפוס את תשומת ליבם של כמה שיותר צופים וכמובן שיזכרו אותו הרבה יותר.
* מינימליזם- לוגו שמכיל כמה שפחות פרטים, תופס את העין הרבה יותר ומאוחסן במוח של המתבונן לזמן רב יותר. לדוגמה, בחירת שם עסק קצר וקליט או שילוב איור הבנוי מכמה שפחות קווים.
* הרמוניה ואחידות- כדי שלוגו יתפוס את תשומת הלב של המתבונן, עליו להיות הרמוני ובעל מראה אחיד גם אם הוא מורכב מכמה פרטים.
לדוגמה, בלוגו המכיל גם כתב וגם איור או אייקון הבנויים מקווים- כאשר עובי הכתב ועובי הקווים יהיה זהה, המראה הכללי של הלוגו יהיה אחיד והרמוני יותר מאשר בלוגו שבנוי מאיור דקיק וכתב עבה ובעל נוכחות.
לוגו הרמוני הוא גם לוגו בעל פרופורציה הגיונית. לדוגמה, יחס סביר בין אייקון לכתב ובין ניקוד לאותיות שמקבלות אותו יתרום גם הוא לאחידותו של הלוגו.

זכרו, כשהלוגו הוא טוב- הוא מוכר, עובד בשביל העסק ומוביל אותו להצלחה.

Share on print
Share on email

אנחנו כאן בשבילך נשמח לעזור