רובנו שומעים את המושג 'מיתוג'- מיתוג לעסק, מיתוג לאירוע, מיתוג כולל, מיתוג מדויק, ועוד שלל מושגים הקשורים במילה הזאת.
אז בואו נעשה רגע סדר,
מה זה באמת מיתוג?
ההגדרה המדויקת למונח הזה פשוטה. מיתוג= תהליך יצירת אמצעי זיהוי יעילים למותג (-ערכים מבדלים, יחודיות, המחשות ויזואליות ועוד) וקשירת תדמית חיובית איתו.
מותג– הוא בעצם כל התחושות, התפיסות והרגשות של הצרכנים כלפי מוצר או שירות מסוים.
ועכשיו נפשט קצת יותר.
אם אתם בעלי עסק או נותני שירות- המיתוג מיועד לכם. והוא תהליך חשוב וחיוני על מנת שתגיעו לקהל לקוחות מדויק ועל מנת להציג את המותג שלכם עבור הלקוחות בצורה נכונה ומקצועית.
תהליך המיתוג מתחלק ל- 2:
1) הגדרת המותג, ערכיו, היחודיות שלו, הקהל שלו וכל השאר. החלק הזה נקרא ‘אסטרטגיה’.
2) המחשת הערכים שנמצאו בחלק הראשון- בצורה מוחשית (לדוגמה באופן ויזואלי).
תהליך המיתוג לעיתים נעשה על ידי אדם אחד ולעיתים מחולק בין כמה אנשים (למשל בחברות גדולות). בחלק ההגדרות והבידול- על ידי אסטרטגים או יועצי תדמית ובחלק ההמחשות הויזואליות- על ידי מעצב גרפי, ממתג או משרד פרסום.
כדי שנבין טוב יותר, ניקח לדוגמה מיתוג לעסק קטן בתחום הקונדיטוריה.
מיתוג לעסק כזה יכלול קודם כל הגדרות: הגדרה של המותג- עסק קטן בניהול של קונדיטורית אחת וכולל כמה עובדים נוספים, שהיקף פעילותו קטן ונותן שירות לאנשים פרטיים בתוך העיר. העסק שואף להרחיב את הפעילות ולהציע שירות גם ללקוחות עסקיים, ובערים נוספות.
לאחר מכן, המיתוג יכלול המחשה ויזואלית של הערכים האלו- באמצעות בחירת שם מדויק, לוגו טוב ומבדל, שפה ויזואלית תואמת, קמפיין פרסומי או מודעות פרסום, קידום מוצרים שונים הקשורים לעסק- כמו עיצוב מארזים, הקמת פסי ייצור למאפים שונים, פיתוח טעמים חדשים, וכדומה.
אם עד עתה היו לקוחות הקונדיטוריה אנשים פרטיים, שקונים עוגה או מארז מאפים משפחתי, הרי שמיתוג מדויק ונכון התואם לצרכיו ושאיפותיו של העסק- יגרמו גם ללקוחות משמעותיים יותר כמו חברות גדולות- לקנות מן הקונדיטוריה מארזי שי לעובדים, כיבוד לאירועי החברה ועוד. תוצאת המיתוג אם כך, תהיה הגדלה של קהל היעד של המותג, הגדלת היקף הפעילות של העסק וכתוצאה מכך- הגדלת המכירות וההכנסות של מנהלת הקונדיטוריה.
למעשה, מיתוג יכול לבנות מאפס או לחזק בניה קיימת של כל דבר שהוא, קטן או גדול וליצור לו עולם תדמיתי שלם הקשור בו ומשליך על התנהלותו העתידית.
לסיכום, תהליך המיתוג הוא אבן דרך חיונית בדרכו של כל מותג ולכן עליו להיות מקצועי, ממוקד, מדויק ומבדל.
הצלחה של תהליך המיתוג, תביא לקשירת תחושות, רגשות ומחשבות חיוביות אודות המותג, שיובילו להצלחת המותג והגדלת מכירותיו.
במאמר הבא תוכלו לקרוא מהם הפרמטרים ללוגו טוב ומה התועלת בלוגו כזה.